.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیانیه انتخاباتی حزب مشارکت

جبهه مشاركت از همه نيروهايي كه در پيوند و همسويي با آنها قرار دارند خواست از هرگونه موضع‌گيري منفي نسبت به نامزدها و داوري‌هاي شتاب‌زده و احساسي در قبال شرايط پيش آمده خود داري كنند.

به گزارش شمال نیوز به  نقل از پایگاه
خبري حزب مشاركت، حزب مشاركت در پي انصراف سيد محمد خاتمي از ادامه كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري دهم بيانيه‌اي را در اين خصوص و شرايط جديد انتخاباتي به شرح زير صادر كرد.

فرارسيدن عيد فرخنده نوروز را به همه هموطنان گرامي تبريك مي گوئيم و سالي سرشار از سلامتي و موفقيت و سرزندگي براي همگان آرزو مي كنيم و اميد آن داريم كه خداوند مهربان در اين سال درهاي رحمت و بركتش را بروي بندگان و ملت بزرگ ايران گشاده دارد.

سال 88 سالي سرنوشت ساز براي مردم ايران است كه با رويكرد فعال و سازندة آنان در انتخابات رياست جمهوري دهم در 22 خرداد ماه مي تواند نقطه عطفي در حركت كشور به سوي بازگشت به آينده اي اميد بخش بر اساس همان شعار ديرين " استقلال ، آزادي ، جمهوري اسلامي " باشد. گذر سه دهه از انقلاب و تجربه هاي تلخ و شيرين و موفقيت ها و ناكامي ها پشت سرنهاده شده ما را به مطالعه و بهره گيري و عبرت آموزي توصيه مي كند تا گذشته را چراغ راه آينده سازيم و با آگاهي و بصيرت به دوره اي جديد در تأثير و تأثر از تحولات زمان و مكان و متكي بر درك حوادث واقعه گام برداريم و فرزند زمانه خويش نه اسير و عبيد آن باشيم.

ازاين منظر انتخابات پيش رو براي همه آناني كه دل در گرو آرمان هاي رهايي بخش انقلاب اسلامي و ارائه الگويي موفق و كارآمد از نظام جمهوري اسلامي بسته اند اهميتي ويژه دارد كه با توجه به مجموعه شرايط نگران كنندة داخلي و خارجي براي ايران مي توان آن را فرصتي استثنايي براي ايجاد " تغيير سازنده " دانست.

بر پايه چنين تحليل و نگاهي بود كه جبهه مشاركت به همراه خيل عظيمي از نيروها و گروه هاي اصلاح طلب از سيد محمد خاتمي، كه كوله باري از تجربه موفق سال‌ها مسئوليت و مديريت را به ويژه در دوران هشت سال رياست جمهوري با خود به همراه داشت، درخواست كرد بعنوان نامزد انتخابات وارد اين عرصه شود.

ايشان به رغم ميل باطني و دشواري‌هاي قابل پيش بيني راه در پاسخگويي به اين درخواست‌هاي فزاينده نخبگان، احزاب و گروه‌هاي سياسي و اجتماعي و قشرهاي مختلف مردم وارد ميدان شد و در اندك زماني توانستند موجي از حركت و اميد و شور وشوق را در دل مردم زنده كنند كه اوج آنرا مي‌توان در استقبال پرشور از ايشان در استان‌هاي فارس، كهگيلويه و بويراحمد و بوشهر مشاهده كرد كه نويد وقوع «دوم خردادي» ديگر را مي داد.

با اين همه شرايطي پيش آمد كه ايشان در اوج اقبال عمومي و احتمال پيروزي در انتخابات انصراف خود را از نامزدي در انتخابات اعلام كردند. ما ضمن تقدير و تشكر فراوان از ايشان براي پذيرش دعوت و اعلام نامزدي اعلام مي‌داريم از اينكه شرايطي بوجود آمد كه منجر به انصراف ايشان شد و كشور و ملت را از حضور ايشان در انتخابات محروم ساخت متاسفيم، هر چند اكنون «سرمايه خاتمي» را ارزش افزوده‌اي براي جنبش اصلاحات و ايران و اسلام مي‌دانيم.

بر اين اساس درخواست داريم كه جناب آقاي خاتمي همچنانكه خود اعلام كرده‌اند در عرصه سياسي و انتخاباتي حضور فعال داشته و جبهه اصلاحات را بسوي پيروزي راهبري نمايند.

اقدام آقاي خاتمي در دوراني كه براي بسياري از سياستمداران و صاحبان قدرت پيروزي به هر بها و بهانه‌اي اصل است، عملي بغايت اخلاقي و ماندگار و درس آموز است كه البته آثار و نتايج ملموس و مؤثر در عرصة سياست نيز دارد.

اين اقدام راه عبور ما را در گذشتن از خودمحوري‌ها و منفعت طلبي‌هاي شخصي بسوي اهدافي بلندتر در عرصه ملي چون پيشبرد اصلاحات و انجام " تغيير سازنده " در اداره كشور نشان مي‌دهد.
به حق مي‌توان خاتمي را پرچمدار اصلاحات و مظهر فضيلت‌هاي ملت در پايبندي به عهد و وفاداري به آموزه‌هاي ديني و اخلاقي و در يك كلمه فرزند فاضل و با تقواي امام خميني(ره) دانست.

جبهه مشاركت ايران اسلامي با درك و تحليل شرايط جديد و استفاده مؤثر از اين فرصت و سرماية نو همچون گذشته بر حضور فعال و موثر در انتخابات رياست جمهوري دهم با هدف پيروزي و ايجاد "تغيير سازنده " در اداره قوه مجريه كشور مصمم است و تحقق اين امر را منوط به تجميع آرا و اجماع اصلاح طلبان بر يك نامزد و پرهيز از تشتت و اختلاف در اين مسير مي‌داند.

از اين‌رو در ادامه روند فعاليت در انتخابات تمام توش و توان خود را بر ايجاد ائتلاف بين گروه‌ها و نيروهاي اصلاح طلب و اجماع بر يك نامزد براي تحقق امر تغيير سازنده در وضع موجود مصروف خواهد كرد.
بر اين پايه از نامزدهاي اصلاح طلب حاضر نيز انتظار دارد كه در اين مسير با توجه به همين مهم و ارائه تصويري روشن از ديدگاهها و تبيين برنامه‌ها و مواضع خود به حفظ و ارتقاي شور و نشاط انتخاباتي ايجاد شده در ميان اصلاح طلبان و بخصوص به جوانان خود انگيخته و دل به اعتلاي ايران اسلامي سپرده ياري رسانند.

سرمايه اصلاح طلبان جز شهرونداني كه در همه قشرها و لايه‌هاي اجتماعي دل به تغيير سازنده در اداره كشور بسته‌اند و تنها با آرا خود و به شكلي قانوني و مدني مي‌خواهند مسير اداره كشور را بسوي حاكميت قانون و كفايت و كارآمدي و تامين حقوق شهروندي و تحقق جامعه مدني سوق دهند نيست و نامزد‌هاي محترم با پاسخگويي به اين مطالبات با شفافيت و صراحت سرانجام مي‌توانند نشان دهند كه پيروزي اصلاحات در اين مرحله گامي مؤثر براي تغيير سازنده در مديريت سياسي اجرايي كشور و گشودن فضايي جديد براي جنبش فراگير اصلاحات در جهت تعميق آرمان هاي والاي انقلاب و دستيابي ملت به حقوق اساسي و قانوني خويش است.

جبهه مشاركت ايران اسلامي بر اساس مصوبات كنگره يازدهم آذر ماه 87 با جمع‌بندي نظرات تشكيلاتي و تحليل شرايط جديد مواضع خود را پس از انصراف خاتمي درباره انتخابات آتي اعلام خواهد كرد.
جبهه مشاركت در شرايط كنوني و تا اتخاذ تصميم تشكيلاتي از همه نيروهايي كه در پيوند و همسويي با ما عمل مي‌كنند مي‌خواهد با نهايت رعايت اخلاق و انصاف از هرگونه موضع‌گيري منفي نسبت به نامزدها و داوري‌هاي شتاب‌زده و احساسي در قبال شرايط پيش آمده خود داري نمايند و نگاه و فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي خود را معطوف به آينده، نقد وضع موجود، تلاش براي برگزاري انتخابات آزاد، سالم و رقابتي و تشويق و تحريض مردم به حضور فعال و موثر در انتخابات و جلوگيري از تشتت و پراكندگي آراي اصلاح طلبان و اجماع نيروها و نامزدها مصروف كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.